
Bé, la cosa no està molt difícil. Guanyarà el PP de carrer, i no m'estranya. Més enllà del apabullant resultat de les últimes nacionals del maig passat, les coses no han canviat massa. Però hi ha algun element de canvi que pot ser almenys interessant.

A nivell de campanya, tant PP com PSOE estan còmodes amb la bipolarització estatal. Si de cas, els populars estan més interessats en valencianitzar-la, perquè la seua marca té molta més força que la d'un partit amb la tercera gestora en deu anys. Però els ha sortit un gra al cul: el transvassament. Per A o per B, el principal tema de campanya dels últims deu anys de la dreta valenciana, font inesgotable de victimisme i anticatalanisme, ha anat per terra, almenys en certa manera. Caldrà veure amb el temps si no ha estat un gran error estratègic de Génova.
Anem de pet ja als resultats. Alacant ha guanyat un escó, ara en tot el País en tenim 33. EU o Bloc-IPV necessiten uns 75 mil vots per aconseguir l'últim de València, i no està massa clar, però no pareixen capaços d'assolir-los. Per tant, hi ha dos més per a repartir.
El PSOE ve d'uns bons resultats de 2004, amb un 43% i 14 escons. Pot perdre un poc de percentatge i quedar-se igual. El PP ve d'un 47% i 17 escons, i fàcilment es quedarà l'últim de València i el nou d'Alacant. Per tant, amb un 19 a 14 és possible que tots dos estigueren contents. Els socialistes poden aspirar a retallar-ne un, però també en podrien perdre més, sobretot en València. Si EU o Bloc-Iniciativa en treuen un, serà una sorpresa, encara que la incògnita està ahí. Els sondejos no poden filar tan prim en tants per cent.
Em queda pendent opinar sobre les webs de campanya. Un avís, només se salva González Pons.
5 comentaris:
Isàura, que té Fotolog!
ja sé que no passarà... però i si el PP al final no guanyés de carrer?
bah, il·lús seria...
75.000 vots costen un potosí, vorem que fà Isaura (per cert, com és de guapa i templà, sobretot des de fà un parell de messos , he he...). De totes formes és de justicia que trague més vots que Morera i Mira, cosa no massa difícil. Almenys lo que crec que quedarà clar és que el vot valencianista "útil" (ha ha ha) no anirà almenys a IU i o bè anirà cap a "la madre de totas las coaliciones" o bè anirà al psoe. Tot i que el CIS els donava el diputat, crec que aquest cop, per fí, han begut oli...
pd. reitere, que templà que és Isaureta... :-P
Tropilla, què fas que no estàs a Rilisss? Tu creus que en plena Magdalena comentant als blocs de les persones?
Va ves tira i amborratxat com faria jo si estigués a Castelló...
El CIS donava diputat al vitalista Montalbán, però en un marge d'error enorme (quasi per damunt del tant per cent que cal per treure'l). Si el trauen, uf, la templà s'ho haurà de fer mirar... Si EU-IU baixa quinze mil vots, adéu diputat.
Medran, no crec que el PSOE puga aspirar a res més que a salvar la cara... i encara així milloraria els resultats de les autonòmiques.
I sí, Isaura és templà... fins el dia que es presente Marina Llansana... ai!
Tots els craks tenim un hivern, ara ja estic només per a fer 2 dies a saco i morir al 3er, soc el mesias de la festa... (l'atre mesias pasava dos dies mort i al 3er resucitava, pero NO és el de la festa, rebutja imitacions).
El dimarts (o demà) tornaré a eixir, de trankis fins dijous... que el show tornarà a començar...
En lo relatiu a Montalban, home pos ja saps que els partits espanyols ens treuen ventaja sempre, sobretot a les generals, y si no treuen diputat els que s'ho tenen que fer mirar són els de IU... ja vorem quants en treuen. T'enganyaria si diguera que no tinc ganes de veure'ls al grup mixt amb sols 3 diputats com a molt...Programa, programa , programa, he he.
Publica un comentari a l'entrada