Ahir dissabte vaig tindre el gust de parlar en la Marató de comunicació Lliçons Obama. Realment va ser un plaer compartir faristol en tants cracks de la comunicació política.
La convocatòria va ser un èxit. Hi havia la sala plena a vessar i les ponències van tindre un nivell realment alt. Servidor va fer el que va poder per no quedar massa enrere en la disecció de l'infomercial de 30 minuts d'Obama. Van haver-hi un bon nombre de micropresentacions (recordeu, un màxim de cinc minuts, i els organitzadors estaven en plan estricte...). Per destacar-ne una d'entre totes, a mi em va encantar la d'en Xavier Peytebí sobre la utilització del mòbil en la campanya d'Obama. Realment, deconeixia quasi del tot la barbaritat de coses que van fer aquella gent a través dels telèfons cel·lulars... una terminal et convertia en un activista de primera divisió!
Us deixe penjada la meua presentació sobre American Stories, American Solutions. Explicat sempre s'entén més, però per si en tot cas us interessa. Per fer-vos cinc cèntims, la meua tesi és que l'objectiu del macroespot era reforçar el missatge central de la campanya (recuperar el somni americà), apelar directament a les classes mitjanes afectades per la crisi i dominar l'agenda. Però, sobretot, remarcar la inevitabilitat de l'elecció de Barack Obama: ell ja és el president dels EUA. Que era el que molta gent no s'acabava de creure tot i desitjar-ho. Per tant, és un pas més en l'estratègia: Barack ja és el president i té les solucions necessàries. El canvi ja ha començat.
Ah! És clar, felicitats als pares de la criatura maratoniana, Albert Medran i Antoni Gutiérrez-Rubí. El format es va demostrar fantàstic. Jugones!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada