dimecres, 22 d’octubre del 2008

Presentació del llibre Històries de l'illa sense costes aquest divendres

El proper divendres 24 tindré el plaer de presentar a Barcelona el llibre "Històries de l'illa sense costes", del meu amic i castellonenc de pro Miquel Torres.

Em fa especial il·lusió en primer lloc perquè és amic meu, i això sempre fa gràcia. Però és que, un cop llegit, crec que li estic presentant el llibre a un valor a l'alça de la la literatura catalana, sincerament.

A mi sempre m'han agradat els relats breus. Pedrolo, Monzó i tants altres. M'agrada com hi ha gent capaç de condensar una història en poques planes, on s'inclouen reflexions, vivències, personatges... En pocs paràgrafs, una història sencera on entens els protagonistes i perquè fan el que fan. Com em sembla tremendament difícil, ho admire.

Doncs Històries de l'illa sense costes, al meu entendre, agafa el millor d'aquesta tradició de narrativa breu. Té un aire fantàstic, oníric, de ciència-ficció. Però tot i estar basat en situacions irreals, les vivències són plenament humanes i inclús les reflexions són reconeixibles per tots nosaltres, tan normals.

Vaja, que us el recomane de bona gana. A més, pels amics del mitjà internet, Miquel ha posat en marxa un bloc perquè hom puga llegir alguns dels seus relats i comentar-los, si li ve de gust. Un llibre una mica 2.0, o potser 1.5...

Evidentment, esteu totes i tots convidats a la presentació. Divendres 24 d'octubre, 19.00 hores, Espai País Valencià (c. Verdi, 174, baixos). Hi haurà l'autor, esclar. Després de la presentació farem una "picaeta" i comentarem la jugada.

Vos espere!

2 comentaris:

Bárbara ha dit...

Cento al final no podré venir, el congrés psc de barcelona comença a la mateixa hora... ja ho sé, jo m'ho perdo, a més a més m'hagués agradat conèixer a l'autor.
c u very soon my friend!!!

Miquel ha dit...

Ae, xiquet, que va estar molt xulo tot! Aseat i 'limpio'. No, deveres, la presentació va ser molt agradable (si més no per a mi), molt bona resposta de la gent i... i del sopar i de la posterior incursió per la nit barcelonenca doncs què podríem dir... De categoria!